Як Google оцінює «авторитетність» веб-сторінок

Останні кроки Google в боротьбі з проблемним контентом призвели до того, що серед фахівців галузі знову стало підніматися питання: як пошукова система оцінює авторитетність веб-сторінок? Search Engine Land з'ясував, що у Google немає єдиної метрики «авторитетності». Замість цього пошуковик аналізує цілий ряд показників, які можуть варіюватися від запиту до запиту. Веб-студия смартвеб знає как увеличить «авторитетнось» веб-страницы и при этом раскрутка сайта будет более действенной.

Первісна метрика авторитетності: PageRank

Коли Google починав свою роботу, у нього була одна метрика авторитетності. Вона називалася PageRank і була цілком прив'язана до посилань на сторінку. Для розрахунку PR пошуковик підраховував, скільки посилань отримала сторінка.

При цьому Google не заохочував сторінки лише за велику кількість посилань. Він також намагався вирахувати, наскільки важливими вони були. Сторінка з декількома посиланнями з інших «важливих» сторінок могла отримати велику авторитетність, як сторінка з великою кількістю посилань з інших, менш значущих сторінок.

Однак навіть сторінки з високою авторитетністю – високим PageRank – не були гарантовані позиції в топі пошукової видачі Google. PR – це лише частина загального алгоритму ранжирування, системи, яку пошуковик використовує для виведення сторінок у відповідь на запити користувачів. Величезний вплив на ранжирування мали слова всередині посилань. До уваги також бралися слова на самих сторінках. Грали роль і інші фактори.

Як вимірюється авторитетність сьогодні

В даний час заслання і контент є двома найбільш важливими сигналами ранжирування Google. Штучний інтелект – система RankBrain – займає третю позицію в цьому списку. В цілому Google використовує понад 200 сигналів в ранжируванні. Навіть періодична таблиця факторів, яка намагається спростити цю систему, налічує близько 40 важливих областей для аналізу.

Жоден з цих сигналів або показників не включає такий фактор, як «авторитетність», розповіли в Google Search Engine Land.

«У нас немає такого сигналу, на який ми могли б сказати: «Це авторитетність». У нас є цілий ряд речей, які всі разом, ми сподіваємося, допомагають підвищувати авторитет результатів пошуку», — заявив старший інженер відділу якості пошуку Google Підлогу Хаар (Paul Haahr).

Що представляють собою ці речі, в Google не уточнили. Зазначалося лише, що це набір факторів, який дозволяє визначити авторитетність і допомагає підвищувати авторитетний контент в результатах пошуку.

Один із способів, за допомогою якого Google покращує цей набір, є зворотній зв'язок від асесорів – спеціально навчених користувачів, які оцінюють якість результатів пошуку. Нещодавно Google оновив керівництво для асесорів. Тепер вони будуть позначати низькоякісні сторінки.

Як пояснювалося раніше, асесори не мають прямого впливу на конкретні сторінки. Вони більше нагадують відвідувачів ресторану, яких просять оцінити ті страви, які вони замовили. Google збирає ці відгуки, а потім вирішує, як змінити «рецепти», щоб поліпшити свою «продукцію». В даному випадку «рецепти» – це пошукові алгоритми, а «їжа» – результати пошуку, які система повертає у відповідь на отримані запити. Google сподівається, що зворотній зв'язок від асесорів, поряд з іншими джерелами даних, що дозволяє надавати людям авторитетний контент.

«Наша мета – підвищити якість сторінок, які ми показуємо користувачам. Деякі з наших сигналів корелюють з цими думками про якість», — пояснив Хаар.

Авторитетність оцінюється на рівні сторінки

Хоча у Google немає єдиної метрики авторитетності, згаданий вище набір сигналів ефективно її замінює. Це викликає наступне питання: авторитетність розраховується для кожної сторінки в Мережі, або ж мова йде про авторитетності на рівні домену, яка може передаватися окремих сторінок?

За словами представників Google, авторитетність розраховується на рівні сторінки. В цілому, представники пошуку відкидають ідею авторитетності домену, оскільки вона може призвести до неправильних припущень щодо окремих сторінок, особливо на популярних сайтах.

«Ми не хотіли б оцінювати Twitter або YouTube з точки зору авторитетності. Замість цього нас цікавить, наскільки авторитетною є користувач [сторінки окремих користувачів] на цьому сайті», — розповів Хаар.

Те ж саме стосується таких сайтів, як Tumblr, WordPress або Medium. Визначення популярності сторінок (і авторитетності) на підставі популярності ресурсу в цілому – неправильний підхід з точки зору Google.

Але як бути зі сторонніми інструментами, які оцінюють «авторитетність сторінки» і «авторитетність домену»? У Google немає таких метрик. Це всього лише припущення сторонніх компаній про те, як пошуковик може проводити оцінку сторінок.

Сигнали на рівні сайту в цілому, а не авторитетність домену

Тим не менш, все це не означає, що Google не використовує сигнали на рівні сайту в цілому, які, в свою чергу, можуть чинити вплив на окремі сторінки. Швидкість сайту, піддавався він шкідливих атак – це два аспекти, які можуть впливати на окремі сторінки. Раніше Penguin був націлений на боротьбу зі спамом, чинним на рівні сайту. Після того, як цей фільтр був вбудований в основний алгоритм, він став працювати по-іншому.

Коли дві сторінки отримують ідентичні «оцінки», сигнали на рівні сайту можуть допомогти в ранжируванні окремим сторінкам.

«Уявіть, що є дві статті на ту ж тему: одна від The Wall Street Journal, а інша – від якогось одноденного домену. При відсутності іншої інформації стаття WSJ виглядає краще. Таким чином ми передаємо інформацію з рівня домену на рівень сторінки», — пояснив Хаар.

Однак сторінки рідко потрапляють у такі ситуації, при яких вони виглядають рівними з точки зору пошукової системи. Контент, що публікується в Мережі, швидко набуває власні унікальні сигнали, що відносяться до сторінки. Зазвичай, вони переважують сигнали на рівні домену.

Серед сигналів сторінки є і ті, які використовуються для визначення її авторитетності. Крім того, використовуються сигнали можуть відрізнятися в залежності від конкретного запиту.

Автор
( 0 оценок )
Актуальность
( 0 оценок )
Изложение
( 0 оценок )